A 120-as vasútvonalon épül a bal vágány Lőkösháza térségében - Videón mutatjuk a nagygépes munkálatokat

A V-Híd Zrt. saját tulajdonú vágányépítő és -átépítő géplánca ezúttal az országhatárig tartó - TEN-T korridor - meghatározó jelentőségű vasúti vonalszakasz korszerűsítésén dolgozott.

A Békéscsaba – Lőkösháza vasútvonal-szakasz fejlesztéséről legutóbb 2022 augusztusában jelentkeztünk videóval, akkor a Lőkösháza és az országhatár közötti bal vágány bontását mutattuk be.

2022. október végén Lőkösháza állomáson, valamint Lőkösháza – országhatár nyíltvonali szakaszon végeztek felépítmény építést a V-Híd Zrt. saját tulajdonú SMD 80 átépítő gépláncával. A munkálatokat stábunk is megörökítette.

Részben az állomás III. vágányának végponti részén, továbbá az országhatárig tartó nyíltvonalon az új bal vágány építését végezte a gép, közel 2000 vágányméter hosszon.

A nagygép építéshez történő odajutásához és az állomási bal oldal decemberi forgalomba helyezéséhez szükséges kitérők beépítése is megtörtént.

Nyári cikkünk megjelenése óta Lőkösháza állomás kezdőpontján meghosszabbítottak egy kisműtárgyat, valamint elkészült az oldal- és homlokrakodó. Az állomási bal oldalon beépült 15 csoport kitérő, és közel 3000 vágányméter hosszon új al- és felépítmény épült.

 

A 2022. decemberi forgalomba helyezésig elkészül a villamos felsővezeték hálózat, és megindul a vonatforgalom az új vágányokon. Ezt követően a bontási munkálatokkal elkezdődik az állomási jobb oldal átépítése.

A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló vasúti pálya és biztosítóberendezés korszerűsítését a BL 2020 Konzorcium (vezető: STRABAG Rail Kft., tag: V-Híd Zrt.), míg az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítését a Thales Austria GmbH végzi. A vasúti pálya és biztosítóberendezés projekthez, valamint az ETCS L2 beruházáshoz kapcsolódó, tanúsítási folyamatok elvégzéséhez szükséges NoBo, DeBo megfelelőségértékelést és az ETCS L2 projekt kapcsán az AsBo független kockázatértékelést a RailCert Hungary Kft. látja el. A műszaki ellenőri feladatok elvégzése a BÉKÉS VASÚTI MÉRNÖK Konzorcium (vezető: UTIBER Kft., tag: FER-MAN Mérnöki Tanácsadó Kft.) segítségével valósul meg. A biztosítóberendezések telepítése és a felsővezeték-hálózat korszerűsítése a teljes vonalszakaszon a STRABAG Rail Kft. feladata. A kitérőket a VAMAV Kft. szállítja.

Forrás: magyarepitok.hu