Már az új nyomvonalat építik a Budapest − Kelebia vasútvonal egyik déli szakaszán

Ősszel látványos ütemben halad a kivitelező V-Híd Zrt. a Budapest − Belgrád vasútvonal magyarországi részén.

Gyorsabb fázisba léptek az egy éve elkezdett munkálatok a Budapest és Kelebia közötti vasútvonalon. A Budapest − Belgrád korszerűsítési és kapacitásbővítő beruházás teljes magyarországi szakaszának fővállalkozója az RM International Zrt.-t is magában foglaló három tagból álló konzorcium, amelynek megbízásából dolgozik a V-Híd Zrt. alvállalkozóként. Lapunk már többször is írt a beruházásról, nemrég arról számoltunk be, hogy a kiskőrösi vasútállomáson elkezdődött a vágánystabilizáló nagygépes munkavégzés.

A mintegy 160 kilométeres sebességre alkalmas Budapest − Kelebia pálya 22,5 tonnás tengelyterhelésre épül, amely lehetővé teszi a gyors személyforgalmat és a nagy tömegű áruk szállítását.

Újabb szakaszon kezdik el az új nyomvonalat

Lapunk információi szerint szeptember 1-jén a Kiskunhalas − Kisszállás szakaszon megkezdődött az új nyomvonal földmunkája a V-Híd Zrt. tulajdonában lévő gépekkel és eszközökkel. Elrajtolnak a projekthez kapcsolódó műtárgyépítések, a felsővezetéki oszlopok felállítása, majd a vasúti pálya építése is az SMD 80 nagygéppel, az anyagok szállítása folyamatos. Kiskunhalason ideiglenes biztosítóberendezést is telepítenek: ez több ütemben zajlik majd le.

"Szeptember 1-től jövő márciusig 278 640 méter sínt szállítanak le."

Sárváry István, a kivitelező V-Híd Zrt. vezérigazgatója az utóbbi időszakban többször is hangsúlyozta beszédjeiben, hogy az elmúlt években mintegy 20 milliárd forintot fektettek új gépekbe, így a V-Híd minden olyan eszközzel rendelkezik, amely ahhoz szükséges, hogy időben és megfelelő minőségben építse meg vállalásait.

Az elmúlt időszakban látványos haladást értek el

"Kiskőrösnél az elmúlt hetekben már elbontottak 6100 vágányméter vasúti pályát, 21 kitérőt, a peronokat és az alépítményt, továbbá a keskeny nyomközű vasút vágányhálózatát is. Mára elkészült 3500 vágányméter vasúti pálya és egy útátjáró. A munkálatok során az állomási vágánygeometria teljesen átalakult."

Kialakítanak

  • egy új, korszerű állomásépületet,
  • két átmenő fővágányt,
  • két új, fedett peront,
  • peronaluljárót,
  • az akadálymentes megközelítés érdekében pedig liftet is telepítenek.

A zajterhelés csökkentése érdekében 1,7 kilométer  hosszan zajvédőfal, illetve az átszállást segítő 40 B+R és 20 P+R parkoló is épül.

Soroksár és Kelebia között további szakaszokon is folyamatban vannak a munkálatok. Csengőd állomáson elbontottak négy vágányt, az épületeket és egy útátjárót, valamint megkezdték a peronaluljáró építését. A munkálatokról lapunk részletes cikkben számolt be.

Kelebia állomás szintén több ütemben épül át a V-Híd kivitelezésében.

Fontos szempont a környezetvédelem

A teljes kivitelezés ideje alatt kiemelt figyelmet fordítanak a környezet- és természetvédelemre. A madárvédelmi intézkedéseket megtették, az egyes növény- és rovarfajok szükséges áttelepítését a természetvédelmi szakértő, a Kiskunsági Nemzeti Park szakemberei és a Futóhomok Természetvédelmi Egyesület tagjai közösen végzik. 

Forrás: magyarepitok.hu

Galéria